Informácie, ktoré musíte zdieľať
Žiadosť o dotáciu na nájomné podáva prenajímateľ v mene nájomcu a na vlastný účet, t.j. dotácia na nájomné sa vypláca na účet prenajímateľa.
Žiadosť o dotáciu na nájomné sa predkladá elektronicky prostredníctvom elektronickej služby, kde prenajímateľ vyplní formulár za svoju stranu, ako aj za stranu nájomcu.
Pre správne podanie žiadosti je v prvom rade dôležité vedieť číslo elektronických schránok všetkých štatutárov, ktorý majú právo konať v mene nájomcu.
Pre účely výpočtu výšky dotácie je dôležité si odovzdať údaje o samotnom predmete nájmu a nájomnej zmluve a výšku dohodnutej zľavy. Ako pomôcku pre výpočet (ktorý bude rovnako prebiehať aj v rámci vypĺňania elektronického formulára) je možné použiť vzorovú kalkulačku na našej webovej stránke.
Medzi základné informácie, ktoré je dôležité vedieť o nájomcovi patrí:
- číslo eSchránky všetkých štatutárov, ktorý môžu konať v mene spoločnosti nájomcu,
- identifikačné údaje nájomcu (IČO, sídlo nájomcu, veľkosť podniku nájomcu a pod.),
- identifikačné údaje o prevádzke nájomcu (názov, adresa prevádzky a pod.),
- údaje z nájomnej zmluvy,
- identifikácia predmetu nájmu (názov a adresa prevádzky, veľkosť predmetu nájmu a pod.),
- dátum účinnosti zmluvy/dátum ukončenia zmluvy ak k nemu došlo,
- výška sumy nájomného,
- dohodnutá zľava z nájomného,
- a iné.
- údaje o období sťaženého užívania predmetu nájmu,
- údaje o konečnom užívateľovi výhod v prípade, ak výška dotácie na nájomné presahuje 100 000 EUR,
- údaje o doteraz prijatej pomoci podľa oddielu 3.1. Dočasného rámca pre opatrenia štátnej pomoci na podporu hospodárstva v súčasnej situácii spôsobenej nákazou COVID-19 v platnom znení.
Nájomca musí informovať prenajímateľa o splnených podmienkach, ktoré nájomca preukazuje vyhlásením.
Prenajímateľ a nájomca potvrdzujú svojimi kvalifikovanými elektronickými podpismi správnosť a pravdivosť údajov uvedených v žiadosti.